Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
علی سیاح گرجی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » قاریان » تعداد بازدید: ٢٩٧٧٢٠
علی سیاح گرجی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
مقام های داخلی : نفر اول مسابقات قرآن کريم اوقاف و امورخيريه استان تهران (سال ۶۱). ـ نفر سوم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امورخيريه استان تهران (سال ۶۳). ـ نفر چهارم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امورخيريه استان تهران (سال ۶۶). ـ نفر دوم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امورخيريه استان تهران (سال ۶۵). ـ نفر دوم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امورخيريه استان تهران (سال ۶۵).

سفرهای تبلیغی : عربستان سعودي،هندوستان،بندگلادش،اتريش، اوگاندا،ماداگاسکا،مالزي،سوريه،ارمنستان،ترکمنستان

نام اساتید : مولایی، خدام حسینی، دکتر موسوی

رشته تخصصی : قرائت

جلسات آموزشی : سه شنبه ها بعداز نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن علی ابن موسی الرضا در خ مولوی – روبروی مسجد بزرگ قنات اباد جنب فروشگاه قدس ک شهید دهقان

عامل موفقیت : جدیت در کار

وضعيت تاهل : متاهل

مدرك تحصيلي : ديپلم

محل تولد : تهران

شغل : آزاد


متولد 1332 ، تهران

تحصيلات :

ديپلم

شغل : آزاد و کارشناس تلاوت قرآن کريم و کارشناس نوارهاى قاريان مصرى و انتخاب آنها براى پخش از راديو قرآن.

اساتيد : ثابتى ، مروت و پورفرزيب

شروع فعاليت :

وى از جلسات اساتيدى همچون استاد محمد ثابتى ، استاد محمد تقى مروت استفاده کرد . پس از آن در خدمت استاد ابراهيم پور فرزيب (مولايى ) چند سالى به طور مداوم تلمذ نمود.

مقام هاى داخلى :

نفر اول مسابقات قرآن کريم اوقاف و امور خيريه استان تهران (سال 61).

نفر سوم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امور خيريه استان تهران (سال 63).

نفر چهارم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امور خيريه استان تهران (سال 64).

نفر دوم مسابقات قرآن کريم اوقاف و امور خيريه استان تهران (سال 65).

نفر دوم مسابقات قرآن کريم سراسرى قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه (سال 65).

مقام هاى بين المللى :

نفر اول مسابقات بين المللى قرآن کريم مالزى (سال 66).

مأموريت هاى قرآنى در داخل کشور: آموزش قرائت قران کريم.

کارشناس و ضبط تحقيق و ترتيل حدود دو دوره کامل قرآن کريم قاريان ايران براى صداى جمهورى اسلامى ايران.

مأموريت هاى قرآنى در خارج از کشور :

سفر به کشورهاى عربستان سعودى ، هندوستان ، بنگلادش ، اتريش ، اوگاندا ، ماداگاسکار ، مالزى ، سوريه ، ارمنستان ، ترکمنستان و..... جهت تبلغ و تلاوت قرآن کريم.


آقاى على سياح گرجى در پنجم آذر ماه سال يكهزار و سيصد و سى و دو هجرى شمسى در شهر تهران در خانواده اى متوسط پا به عرصه وجود نهاد علاوه بر جوّ مذهبى خانواده محيط دبستانى نيز در پرورش قرآنى او نقش بسزا داشت آقاى گرجى 9 سال بيشتر نداشت كه بهمراه پدر در جلسات رزهاى جمعه در سخنرانى يكى از بزرگان حاضر مى شد و پيش از سخنرانى، شنيدن نواى خوش مرحوم عبدالباسط او را بيش از پيش علاقه مند مى ساخت تا به مر قرائت بپردازد. در اين راه حمايتها و تشويقهاى پدر مهمترين عامل در رقم خوردن آينده قرآنى براى او بود. آقاى گرجى در ابتداى كارش از اساتيد مرحوم عبدالباسط و مرحوم منشاوى تقليد مى كرد پس از آن نيز تقليد از سبك اساتيد شعبان عبدالعزيز صياد و راغب مصطفى غلوش در قرائت را دنبال كرد تا آنكه توانست بعدها براى خود سبكى مستقل برگزيند او در سالهاى 58 تا 67 شمسى آموخته هاى خويش را در زمينه هاى صوت، لحن و ساير علوم قرآنى تكميل كرد اولين مسابقه اى كه او شركت داشت در سال 56 و در مسجد لاله زار بود كه توسط استاد مولايى و هيأت امناى مسجد برگزار شده بود، تجربه اى براى ورود او به مسابقات بعدى شد.

آقاى على گرجى در سال 1358 در جلسه قرائت قرآنى كه در مسجد بزرگ قنات اباد برگزار مى شد به تلاوت پرداخت و اين تلاوت كه بعدها از شبكه اول سيما پخش شد نخستين تلاوت رسمى آقاى گرجى بود در همان سال او در معيت استاد محمد پور فرضى در سيما، به صورت رسمى به تلاوت پرداخت او در اين برنامه كه قاريان ديگرى چون اساتيد حشمتى،صدر زاده، فروزان و محمودى حضور داشتند آياتى از سوره مباركه آل عمران را تلاوت كرد كه خود از اين تلاوت به عنوان يكى از بهترين تلاوتهايش ياد مى كند.

حاج على گرجى در سال 1357 ازدواج نمود كه ثمره آن چهار فرزند است و از آنجا كه جوّ خانواده داراى گرايشهاى قرآ است. تقريباً تمامى فرزندان او در زمينه هاى قرآنى فعاليت هايى دارند. از ميان فرزندانش مسعود در مسابقات قرآن كريم رتبه هايى را كسب نموده و شيوه پدر را در تلاوت به خوبى ادامه داده است و توانسته است در مسابقات بين المللى كشور مالزى رتبه اول را به دست آورد.

آقاى على سياح گرجى در بسيارى از مسابقات قرآن كريم شركت نموده و رتبه هايى را نيز كسب كرده است در سال 65 او رتبه دوم مسابقات كشورى را كسب نمود. او در ايام جنگ تحميلى و آن زمان كه تبليغات مسموم جهانى عليه جمهورى اسلامى ايران به اوج خود رسيده بود در مسابقات بين المللى مالزى كه در شهر كوالالامپور برگزار مى شد. شركت نموده و با به دست آوردن رتبه نخست اين دوره از مسابقات توانست نقش بسيار ارزنده اى را در خنثى سازى تبليغات مسموم جهانى ايفا كند و جهانيان را به اين حقيقت متوجه سازد كه جمهورى اسلامى ايران كشورى است كه در دفاع از آرمانهاى قرآن و اسلام به نبرد برخاسته است آقاى على گرجى مانند بسيارى از قاريان برجسته معتقد است كه قاريان مبتدى بايد تلاوت خود را با تقليد از اساتيد برجسته آغاز كنند و متناسب با دستگاه تكلم خود از قارى ثابتى تقليد نمايند و نيز در زمينه آموزش تجويد، وقف و ابتدا تلاش كنند تا به صورت اصولى تجويد و وقف و ابتدا را بياموزند آقاى على گرجى به قاريان مبتدى سفارش مى كند كه در امر تلاوت از راهنمايى اساتيد اين رشته بهره بگيرند و متخلق به اخلاق قرآنى باشند تا جامعه آنان را به عنوان الگو برگزيند.

آقاى حاج على گرجى در زندگى خود علاوه بر شركت در مسابقات قرآنى و داورى در مسابقات به بسيارى از كشورها جهت تبليغ كلام خدا سفر نموده است از جمله سفر به كشورهاى سوريه، بنگلادش، هندوستان، ماداگاسكار و كشورهاى تازه استقبال يافته شوروى اطريش و اوگاندا و نيز به مكه مكرمه و مدينه.

آقاى على گرجى از همان آغاز فعاليت قرآنى خود به راه اندازى جلسات قرآنى مبادرت ورزيد اين جلسات ابتدا در برخى منازل دوستداران كلام وحى در مناطق 11 و 12 شهر تهران برگزار مى شد در حال حاضر جلسه قرائت قرآن آقاى على سياح گرجى در خيابان مولوى مقابل مسجد بزرگ قنات آباد و در شبهاى چهارشنبه در حسينيه دارالقرآن رضوى جامعه دوستداران على ابن موسى الرضا (عليه السلام) برگزار مى شود. آقاى على سياح گرجى در طول سالهاى دفاع مقدس مبادرت به تشكيل جلسات قرآنى براى رزمندگان مى نمود و در قالب هيئتهای قاريان و اساتيد بارها زا مناطق جنگى ديدار مى نمود و جهت افزايش روحيه معنوى و قرآنى آنان تلاش مى كرد. آقاى على گرجى از اساتيد استاد رفعت، مصطفى اسماعيل و شعيشع به عنوان قاريان برتر كشور مصر ز آغاز تا كنون ياد مى كند او همچنين معتقد است كه اساتيد راغب مصطفى غلوش، شحات محمد انور و سيد متولى عبدالعال در حال حاضر از قاريان برتر مصر بشمار مى ايند.

حاج على گرجى معتقد است كه فعاليتهاى قرآنى بايد در سطح كشور بيشتر شده و در اين راه بايد سرمايه گذارى وسيع ترى انجام گيرد به نظر او بايد در انجام فعاليتهاى قرآنى از اساتيد حفظ بهره جست.

آقاى على گرجى در سال 1365 در حضور مقام معظم رهبرى كه در آن زمان مقام رياست جمهورى را به عهده داشتند به تلاوت پرداخت او تنها قارى ايرانى است كه خود و فرزندش موفق به كسب رتبه نخست مسابقات بين المللى كشور مالزى شده است كه اين در طور مسابقات كشور مالزى بى سابقه است او در حال حاضر با شوراى عالى قرآن همكارى دارد و قبل از آن نيز چند سالى با شبكه سراسرى راديو قرآن همكارى داشته است.

او معتقد است والدينى كه فرزندانى دارند و مى خواهند از لحاظ تربيتى و قرآنى در اين مسر باشند و با قرآن انس پيدا كنند و در جامعه از گزند مفاسد اخلاقى مصون باشند ضمن تكاليف درس و ايجاد برنامه هاى تفريحى در زمان اوقات فراغت، بايد حوصله به خرج دهند و فضايى را ايجاد كنند كه عزيزانشان بتوانند در منزلشان با كلام آسمانى آشنا بشوند مخصوصاً از پخش تلاوت مرحوم عبدالباسط دريغ نورزند كه اينها واقعاً در روح و روان جوانان اثر مى گذارند و صد در صد اگر اين كار استمرار داشته باشد مطمئناً ثمره شيرين آنرا خود والدين انشاء الله مى بينند.

و ديگر سفارش كه دراد اين است كه والدين فرزندانشان را به جلسات قرآنى هدايت كنند و بايد حتما اين امر لحاظ شود زيرا جوانى كه در جلسات قرآنى شركت مى كند با راهنمايى و پيگيرى اساتيد مى تواند موفقيت چشمگيرى را كسب نمايد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

علی سیاح گرجی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,